8 grudnia 2017

[Akcja] Flaga Polski dla Eiichiro Ody

W końcu zabrałam się, żeby napisać Wam co nieco o akcji Flaga Polski dla Eiichiro Ody. Niektórzy z Was są pewnie ciekawi, jak tam potoczył się los biało-czerwonej tkaniny z naszymi podpisami. O tym jednak później, najpierw chciałabym podziękować paru osobom bez których nie byłoby tej akcji.

Dziękuję bardzo Kanako, która mentalnie wspierała mnie przy tym wszystkim, kiedy miałam dość. Pomogła ogarnąć mi wszystkie rzeczy przed i po zbieraniu podpisów. To było bardzo ważne!

Drugą osobą, która dowiedziała się o tym szalonym pomyśle była Kira. Jeszcze dziś pamiętam, jak kazałam jej usiąść przed obwieszczeniem tego fanowskiego projektu na 2017 rok. Jak mogłam się spodziewać, Kapitan One Piece – Polska była tym równie podekscytowana jak ja. Razem przez te kilka miesięcy jeździłyśmy po różnych konwentach, zbierając podpisy. To był wyczerpujący rok, ale myślę, że przyniósł coś wspaniałego. Kira, dziękuję za wypromowanie akcji i towarzyszenie mi przez ten cały czas!

Kolejną osobą jest Kapitan One Piece NakamaKomimasa. Złoty człowiek, który również bardzo entuzjastycznie podszedł do akcji, co bardzo podniosło mnie na duchu i dało jeszcze więcej motywacji! Dzięki niemu treść listu została przetłumaczona na język japoński. Oczywiście nie musiał tego robić, bo wiem jak bardzo jest zajęty, ale bez gadania czy jakiejkolwiek wymówki zrobił tak, jak obiecał. I jak we wszystko co robi, włożył w to ogromne zaangażowanie i serce. Warto zaznaczyć, że Kapitan przygotował nawet materiały do prośby na ilustrowaną okładkę! Jestem bardzo wdzięczna i dziękuję z całego serca!

Dziękuję również Panu Pawłowi Dybale, tłumaczowi mangi One Piece w Polsce, za konsultację. To naprawdę miłe z Pana strony i bardzo to doceniam.

No i przede wszystkim wielkie podziękowania kieruję do osób, które złożyły swoje podpisy. Ludzie różnie podchodzili do tej akcji, jednak w większości były to pozytywne reakcje, co mnie bardzo cieszy. Możecie być z siebie dumni, a jeśli ta flaga dojdzie, a jestem tego pewna, ta duma powinna być o stokroć większa. Brawo Wy!

Tak jak było obiecane, dołączam do tego postu zdjęcia. Nie są wybitne, bo żaden ze mnie fotograf, a ta flaga była jak obrus na stół dla sześciu osób, więc tym bardziej utrudnione zadanie. Dodaję też treść listu. Zdecydowałam, że zdjęcia cosplayerów z Pyrkonu nie wyślę jednak, bo to byłoby już za dużo.

A teraz co do podróży do miejsca przeznaczenia naszej flagi. Flaga została wysłana 29 listopada. Miało być wcześniej, ale opóźnienie wynikło z mojej winy, bo za późno dostarczyłam treść listu Komiemu. W każdym razie mam dla Was dobrą wiadomość. FLAGA JEST JUŻ W JAPONII!!! Dzisiaj przeszła przez odprawę celną w mieście Kawasaki. Stamtąd już tuż-tuż do Tokio. Ponadto dzisiaj na twitterze prowadzonym przez edytorów One Piece pojawiła się informacja o prezencie od francuskich fanów. To zwiększa szanse na to, że i o naszym upominku zostanie wspomniane. Trzymajcie kciuki!

Wydarzenia na których zbierałyśmy podpisy:
Pierwsze miejsce spotkania: Ućkon w Łodzi (18-19 marzec)
Drugie miejsce spotkania: Festiwal Fantastyki Pyrkon 2017 w Poznaniu (28-30 kwiecień)
Trzecie miejsce spotkania: Magnificon EXPO 2017 w Krakowie (26-28 maj)
Czwarte miejsce spotkania: Mochicon w Bytomiu (15-16 lipiec)
Piąte miejsce spotkania: Ryucon 2017 w Krakowie (28-30 lipiec)
Szóste miejsce spotkania: Gakkon 4 w Łodzi (18-20 sierpień)
Siódme miejsce spotkania: Asucon 2017 w Chorzowie (9-10 wrzesień)
Ósme miejsce spotkania: AnimeCon Halloween w Poznaniu (27-29 listopad)
Dziewiąte (ostatnie) miejsce spotkania: Tsuru Japan Festival 2017 w Rybniku (11-12 listopad)

11 komentarzy:

  1. Cała akcja to wręcz kosmiczny pomysł! Naprawdę bardzo się cieszę, że coś takiego miało miejsce i mogło jeszcze bardziej połączyć Łanpisowców z całej Polski! Wielkie ukłony dla Was wszystkich i każdej z osobna, ale przede wszystkim dla Ciebie, Ayo! Za całą pracę i wysiłek jaki włożyłaś w tę akcję i jej realizację! W imieniu swoim i zapewne innych: DZIĘKUJĘ! Mam nadzieję, że ta flaga i list przyniosą mu radość i jeszcze więcej inspiracji (chociaż akurat tego mu nie brakuje!) do tworzenia najlepszej mangi świata! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje Wam wszystkim za tak wielkie zaangazowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratsy dla wszystkich, którzy przyłożyli się do zrealizowania tej idei. Tylko nie wiem kto wymyślił pomysł na okładkę. Jeszcze nie widziałam, by kiedykolwiek pojawiła się prośba odwołująca się do kultury i tradycji kraju. Być może jako że obecnie jest 20 lecie inne kraje też coś napisały, może poprosiły. Ale będzie wstyd jeżeli nie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego wstyd? Bo pomysł na okładkę jest bezpośrednim nawiązaniem do kultury naszego kraju? Chcieliśmy w ten sposób podkreślić Naszą zbiorowość (czyli POLSKI fandom), a nie indywidualności, bo jednak zapewne każdy z nas ma przynajmniej jeden swój własny pomysł na takową, który notabene zawsze można wysłać pod wskazany przez Shueishę adres. c:

      Usuń
    2. Otóż, jeżeli tylko Polska wyjdzie z taką inicjatywą, to będzie postrzegane to przez inne kraje, że jesteśmy zapatrzeni w siebie. Na zdjęciach widzę, że chociaż pokazaliście jak taki krakowski strój wygląda, ale smok wawelski? Skąd biedny Oda ma takie rzeczy wiedzieć. Jeżeli to miałaby propozycja od zbiorowości, można było zebrać propozycje i zrobić głosowanie. A tak to i tak jest indywidualna prośba. Jeszcze przypominająca mi nicki osób z gier z koniecznym PL na końcu. Nigdzie tak nie ma, tylko w Polsce... Może martwię się na zapas. Odpowiadam tylko na pytanie, czemu uważam że to może być wstyd. Bo to jest no powiedzmy z 10%, 90% to naprawdę szacun za realizację tego projektu.

      Usuń
    3. Wyobraź sobie, że Japusy też mają coś takiego jak Wikipedia i tak się składa, że w tej japońskiej znajduje się hasło dla Smoka Wawelskiego :) Poza tym i tak sensei by tego nie szukał, tylko edytorzy xD

      Usuń
    4. Jak dla mnie, to brakowało tylko pomysłu z husarią, teraz jest taka modna... W wikipedii masz hasła także o mitach japońskich i jakoś Polacy i tak nie ogarniają. Z mojej strony koniec, jak mówię,być może to tak nie będzie odebrane i może zapoczątkujecie ciekawą modę na nowe okładki. Ciekawe jakie jeszcze Wam pomysły przyjdą do głowy.

      Usuń
  4. To była świetna inicjatywa. Ale Paweł to powinien figurować jeszcze minimalnie jako gruntowna korektaxD
    Ciekaw jestem, co z tego wyjdzie, szkoda, że tylko na jednym konwencie mogłem pochodzić w koszulce do zbierania podpisówxd No nic, mówi się trudno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba już nic nowego się niestety nie pojawi...

    OdpowiedzUsuń